YAZ STAJI
ISEAIA

YAZ STAJI

Girne American Universitesi Mühendislik Fakültesi
YAZ STAJI

ISEAIA

Girne American Universitesi Mühendislik Fakültesi
ISEAIA

Kapat
Giriş Yap
GAU Network etki alanından hesabınızda oturum açın.
Kaydınız yok mu? Şimdi Kaydolun !
Giriş Yap :  
Kullanıcı Adı : Kullanıcı adımı unuttum
Şifre : Şifremi Unuttum
Üye değil misiniz? Şimdi kaydolun!
Kullancı Adı : GAU Web Mail  
Adım Soyadım :
E-Mail Adresim :
Kayıt Ol : GAU Web Mail  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğenci Mail  
Öğrenci Numaranız :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kullanıcı Adı : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Şifre : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kullanıcı Adı : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kayıt Ol : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :

Uluslararası Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Konferansı

Tarih: 08/12/2013
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Kampüsü ve Kıbrıs Eğitim Bilimleri Derneği İşbirliğinde 8-10 Şubat 2012 tarihleri arasında ODTÜ Kuzey Kıbrıs Güzelyurt Kampüsünde düzenlenen ve birçok ülkeden 400’den fazla bildirinin sunulduğu Uluslararası Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Konferansı’nda, Mühendislik Fakültesi Dekanı Doç. Dr. Zafer Ağdelen ile eşi Uzman Benan Ağdelen tarafından bir bildiri sunuldu. “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Devlet Okullarında Tam Gün Eğitime Geçilmesi Konusunda Veli Görüşlerinin İstatistiksel Analizi (Lefkoşa İlçesi)” başlıklı uluslararası bildiri 9 Şubat 2012 tarihinde Doç. Dr. Zafer Ağdelen tarafından başarı ile sunuldu. Bildiride Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti devlet okullarında tam gün eğitime geçilmesi konusunda velilerin düşünceleri geliştirilen bir anket yardımı ile ölçülmüş ve çalışma sonucunda KKTC Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın tam gün eğitime geçilmesi ile ilgili çalışmalarına referans olacak bulgu ve sonuçlara ulaşılmıştır. Konferansta sunulan bildirinin tam metni konferans hakemleri tarafından kabul edildiği için bildirinin tam metni “Procedia-Social and Behavioral Sciences(ISSN: 1877-0428) by Elsevier Publicationdergisinde yayınlanacaktır.



Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Devlet Okullarında Tam Gün Eğitime Geçilmesi Konusunda Veli Görüşlerinin İstatistiksel Analizi (Lefkoşa İlçesi)” başlıklı uluslararası bildirinin özeti aşağıda verilmiştir:



Uzm. Benan Ağdelen

Lefke İstiklal İlkokulu, Lefke, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, benan_agdelen@yahoo.com.tr



Doç. Dr. Zafer Ağdelen

Girne Amerikan Üniversitesi, Mühendislik, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, zagdelen@gau.edu.tr



ÖZET



Bu çalışmanın amacı halen bir devlet ilkokulunda başlatılan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) tüm ilkokullarda uygulanması düşünülen tam gün eğitim konusunda velilerin görüş ve düşüncelerinin istatistiksel olarak değerlendirilmesidir. Yapılan literatür taraması ve uzman eğitimciler ile yapılan görüşmeler sonucu tam gün eğitim ile ilgili bir anket geliştirilmiştir. Anket tüm KKTC’de uygulanmak üzere geliştirilmiştir. Ancak bu çalışma halen devam etmekte olan bir araştırmanın ikinci kısmının bulgularını sunmak üzere hazırlanan ve Lefkoşa İlçesinde ikamet eden velilerin görüşlerini temsil etmektedir. Ankete cevap veren 522 veliden 34 tanesi anketi eksik ve yanlış doldurma nedeniyle analizlere dahil edilmemiş, toplam 488 anket istatistiksel analizlerde kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda tam gün eğitime bir an önce geçilmesi konusunda KKTC’de toplumsal desteğin var olduğu, buna karşın okulların alyapısının hazır olmadığı, öğretmen ve müdürler ile birlikte velilerin ve kamuoyunun da tam gün eğitime hazır olmadığı ortaya çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler: KKTC, tam gün eğitim, veli görüşleri, ilkokul, istatistiksel analiz